In staat z holenderskiego - zdolny

niedziela, 8 września 2013

Zrobimy sobie taczkę

Na budowie Kowalski lata w te i z powrotem z pustą taczką.
Widząc to kierownik pyta:
- Co tak z tą pustą taczką latacie?
- Panie kierowniku - mówi Kowalski - taki zapierdol, że nie ma kiedy załadować.

 To tak słowem wstępu:D



Taką taczkę udało mi się stworzyć:) 

A teraz dla zainteresowanych jak samemu prosto i łatwo taką zrobić.  

Potrzebujemy: 

- rurki,

-klej,

- 2 tekturki (u mnie to 12x16),

- listewki lub coś z czego wykonamy podstawę,

- koło w alternatywie można je wykonać samemu z rurek zwijając je na "ślimaka",

- farbę lub bejcę(w moim przypadku jest to wiśniowa lakierobejca).

 

 
 Wycinamy 2 tektury,
 następnie układamy rurki z drutami w środku,
 przyklejamy rurki i nakładamy drugą tekturę,
wyginamy,
dodajemy rurkę złożoną na pół,
 
pierwszą warstwę pleciemy rurką robiąc oczka(dookoła i pod spodem), 
  kontynuujemy splotem ósemkowym aż do pożądanej wysokości(u mnie 10cm), 
wykańczamy i malujemy.


A kiedy kosz schnie możemy wykonać podstawę. Ja zrobiłam coś takiego:
listewki zostały umocowane gwózdkami,
koło wykonane z obciętej gałęzi, następnie zabezpieczone lakierem,
rolę nogi spełniają duże gwoździe:) 
 
całość okręcona pomalowanymi rurkami.

Zostało tylko umocować ze sobą i cieszyć się naszą pracą:)

G.

 

2 komentarze:

  1. Na budowie robotnik taszczy na plecach dwa worki cementu. Spotyka go szef i pyta:
    - Nie lepiej byłoby na taczce?
    - Może i lepiej, ale kółko trochę w plecy gniecie.

    Powiem Ci profesjonalnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To się ciesze:) starałam się jak mogłam. G.

    OdpowiedzUsuń